søndag den 20. juli 2014

landing - dag 27 Charlottenlund 14 km - 824 km

Lygterne slukkes kl elleve og tændes igen kl tre. Men i mellemtiden er der så fint mørkt og man kan ligge og kigge stjerner gennem det gennemsigtige halvtag - lige noget at tage stilling til med shelteret der skal bygges hjemme i haven ... Vi skal lige vænne os til lyden af by - mennesker der fester og fly der lander og letter. Men vi sover fint og godt på Kajakhotellet.

Vågner kl 5:37 (i dag er det Ragnas fødselsdag - tillykke Ragna :- ) og ser på fcoo at vandet blir mørkere allerede kl otte. Ok - vi skal bare af sted. Vi brugte slisken og var på vandet ca 20 over seks - ringede ikke til sup-Søren om hjælp - men tak!!! for tilbuddet Søren! Og for al hjælp og betænksomhed.
Man mærker det åbne hav rundt om Prøvestenen (den sidste bid nyt vand på turen) og også den ventede reflekssø mod spunsvæggene. Og så er der det sidste stræk op imod indløbet hvor der skal tages stilling til krydstogtskibenes kommen og gåen, men det gik fint med begge dele, og også med den sidste bid refleks ud langs molen. Det kræver koncentration, og jeg er glad for den træning jeg har fået på turen, men det blir aldrig umuligt. Glad for at jeg kom af sted inden vinden blev for kraftig. Ude for enden blev vandet helt anderledes - og pludselig åbnede Øresund sig med hele den kendte kyst - med nye øjne. Det var bevægende og gensidigt favnende og jeg sang sangen skrevet til min svigerfar: så er du i mit hjerte, så ser jeg dig igen, så skuer vi ud over havet, så finder du hjem. Måske mest til mig selv -
Kan mærke at det nærmer sig, men også at det er godt der går et døgn mere så vi lige kan lande lidt langsomt.

Der var ikke overraskende fyldt på Charlottenlund camping, men tæt på cafe jorden rundt bor vores venner Helle og Martin og jeg fik Mille og tasker slæbt herop - ca en halv km.
Og så har Mille og jeg bare landet. Martin og Helle tog imod det uventede besøg med varme og selvfølgelighed - og jeg har fået bad, vasket tøj, hvilet, fået den lækreste mad, hygget, vendt tankerne om turen, om livet, om hvad der driver os, om deres nye børnebogsforlag som tegner smadder spændende. Her er sånen fin balance mellem at gå efter drømmene, det ypperste, kvaliteten, og så at hvile, slippe behovet for at præstere, mærke glæden over det enkle og hverdagen. Livet. Tror ikke jeg kunne få en bedre landing.

I morgen går det om alt går vel til Snekkersten - og så derfra hjemad når vi er klar. Begynder at glæde mig til at sidde stille på terrassen og være - sidde med et glas i sommernatten og mærke at vi lever. Det er snart og vi er ved at være klar til landing. Klar til at komme hjem.

1 kommentar:

  1. Det bliver dejligt at se dig igen herhjemme på terrassen ;-) jeg skal nyde en øl med dig i stilheden ;-)

    SvarSlet