tirsdag den 8. juli 2014

Nyt - dag 15 Sinebjerg 12 km - 410 km

Vågnede til en god gang blæst. Mere end man kan gå på vandet til. Så for første gang på turen blev det til lidt sightseeing. Vi gik en lang tur hvor vejen tog os igennem et meget forskelligt landskab. Små hyggelige sving og boder hvor man kunne købe tomater og persille eller malede sten, marker med havdiger og roligt græssende køer, det smalle sted hvor øerne er forbundne og hvor der var blæst og bølger på den ene side og roligt på den anden side, kirken som efter sigende var den første bygget efter reformationen og hvor jeg (sig det ikke til nogen) tændte det lille orgel og med den stilleste gedakt 8 spillede et vers af "fred hviler over land og by" i Niels la Cours udgave - den gik vi så og sang lidt tostemmigt på, og til sidst købmanden som har æg og deo og epoxy (cool) - og øl! Som man kan nyde udendørs ved borde og stole. Den var velfortjent.
På vejen tilbage løjede vinden lidt af og det begyndte at se en smule lovende ud. Vi standsede ved Finn, som betjente det lille røgeri. Mand hvor det lokkede. Om en time var laksen færdig. Den besluttede vi at vende tilbage efter. Men da vi kom tilbage til kajakkerne var udsigten skiftet nok til at man kunne gå efter at komme videre, så der blev spist og pakket - sorry Finn. Vil gerne smage din laks en anden gang.

Det var ikke sån rigtig stille så jeg havde det godt med at følges i krydset til fastlandet og så hoppe af. Vi gik efter Knolden sydvest for Faaborg og jeg drejede ind mod Sinebjerg camping og sendte Niels videre ud i et kryds mod Bøjden af. Sjovt efter så lang tid alene på vandet at der pludselig er en anden også ....
I morgen tror jeg at jeg ligger over mens vinden her går op til 10 m/s ......og ja helt rigtig gættet - MODvind :-) Det er en lille trøst at det betyder medvind for Niels.
Aftenen sluttede med et glas rødvin hos naboen - Ina og Jørgen fra noget så hjemligt som Arresø området - og så en gang uvejr over havet vi kom fra. Det så ud som om det lynede godt ude over Avernakø.

Og hvor går vejen så videre herfra? Jeg ved det ikke helt. Der er alle muligheder, men lige i skrivende stund - om Gud og vinden vil - ku jeg godt tænke mig ta til Nyborg, krydse til Sjælland, gå syd og øst om Sjælland - måske også Falster og den vej hjem .... men det vil tiden vise.

1 kommentar:

  1. Tak for først traveturen og siden din fine beskrivelse af den! God tur videre!

    SvarSlet