lørdag den 5. juli 2014

Udfordret - dag 12 Middelfart 42 km - 352 km

Dagen begyndte stille og fin og Lillebælt nærmede sig. Mille har glædet sig - og der har jeg også. Først et lille kryds til Trelde Næs. Frokost hvor "spise ude" fik en ny betydning. Der var ingen sandstrand - kun sten. Men ingen bølger, så jeg stod i vandkanten og fandt rugbrød og kippers og lagde så ud og lå på vandet og spiste - med kortholderen som underlag. Folk i Sønder Bjert havde nok ikke troet at de skulle puttes i 300 mikrometer lamineringsark og ha kippers på!
På vej ind i tragten så jeg turens første marsvin. De varsler altid godt og giver en fin lykkefølelse.

Jeg har hørt om strømmen i Lillebælt - og jeg prøvede den. Havde kigget på at krydse i toppen over til Strib, men lige inden rullede jeg til ære for Niels, der lige havde krydset Storebælt! Og så standsede jeg ved et hus hvor en var ved at grille en hel pattegris og spurgte om jeg ku låne toilettet. Det viste sig at være Fredericia kajakklub, og Thomas dér gav mig lige lidt nyttig info. Lillebælt er smuk, men regn ikke med at se det hele. Strømmen kræver opmærksomhed! Meget! Har kun prøvet det ved Sluserne da Henrik og Niels og jeg var på Københavnertur. Men det her var en del mere. Et skib som - ok ikke var 100 m men dog pænt stort havde en stor gravkoting på fordækket og var på vej sydpå. Ved svinget efter den gamle bro tog han tilløb og prøvede to gange - og gav så op og vendte om. Ok jeg lå jo ude i kanten men - der var også lidt at se til. Ikke desto mindre var det en oplevelse.

Jeg tænkte at jeg ville forbi bæltet og finde noget ensomt fastland efter Hindsgavl. Det fandt jeg på Gamborg Fjords yderste næs og fik lige teltet op - og SÅ kom uvejret. Lyn og torden og storm og vedholdende regn. Det var så meget at det ikke var så sjovt, men Henrik og Niels havde et langdistanceøje på mig og der kom 7 meget fine engle og gav fred i hjertet.
Nu stilner det - skal snart ud og kigge til Mille. Hun må være ren og fin nu. Sover godt i nat og går sydpå i morgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar