onsdag den 9. juli 2014

Varme - dag 16 Langemark 17 km - 427 km

Det har været en varm dag - på flere måder. Og igen en dag med flere engle. Temperaturen har nærmet sig 30 grader - samtidig har det blæst 10 sekundmeter eller mere fra øst så det har heldigvis også luftet lidt. Men af samme grund (vinden) gik Mille og jeg først på vandet kl 19. Indtil da var det bare ikke ok.

Mine fantastiske naboer Ina og Jørgen var igen bare en gave. Har fået strøm til telefoner og batteri og senere jordbær og super hyggelig snak og tid sammen. Men ellers var der den der GPS .... Ragnhild fra receptionen skulle til frisør inde i Faaborg og gav mig et lift til Båd og Motor hvor Heidi efter bedste evne udforskede kataloget med mig. Det bød på tonsvis af fine, flotte, store, dyre GPSer med farvet skærm og jeg skal gi dig. Suk - jeg og min pengepung havde brug for mindre. (selvom - ja, Henrik, det er godt at bruge budgettet - fedt synspunkt :-) MEN (føltes som engle igen) pludselig lå der lige der i montren EN Garmin foretrex 301! Ganske vist lillebror til min 401er men bare SÅ meget federe med en jeg kender og som ikke kan alt muligt fancy. Og hvis Garmin er lisså fede som sidst så refunderer de beløbet når jeg kommer hjem. TAK Heidi, for din ihærdighed og for at du bare syntes at så lærte du også noget.

Gik hjem de 5-6 km og tæerne fik endelig sol i sandalerne.
På vejen fik jeg snakket med Jacob derhjemme. Rigtig hyggeligt! Tak Jacob!
Tilbage fik jeg tjekket mig ud hos Ragnhild - som på 2 sekunder slår om fra den vildeste fynske dialekt til super fedt engelsk - for hun er opvokset i Canada! Hun er med til at give den lille og meget hyggelige campingSplads (man er vel på Fyn :-) sjæl.

Men ellers har Jørgen og Ina bare sat deres fine aftryk på dagen fra tid til anden. Bare gjort det godt og rart at være til. De kom ned til stranden for at sige farvel og Jørgen sagde at de havde snakket om at det var lidt som at sige farvel til familie. Ja - meget enig. Jeg sagde at jeg vidste ikke om de troede på engle men at jeg tænkte at de var sånon. Jeg rullede til afsked og de vinkede.

Rundt om hjørnet kom modvinden!! Goddag og velkommen. Men somehow så er det jo bare modvind. Det ændrer jo ikke livet fundamentalt. Og det går over. Det gjorde det så. Efter et kryds på lidt over 1 km til hjørnet af Bjørnø fortsatte jeg mod fastlandet i et skråt kryds på nogen km hvor jeg gik lige mod bølgerne og vinden. Det koster færre kræfter end når de kommer skråtlæns. Og så da jeg nærmede mig land lagde vinden sig og bag ryggen på mig dukkede den smukkeste stille orangerøde magiske solnedgang op mens jeg gik øst og kiggede ud mod Drejø, Ærø og Korshavn, hvor jeg var i går - som føles meget længe siden.

Da jeg tidligere på dagen pakkede teltet sammen tænkte jeg at det ville være SÅ fedt at sove under åben himmel. Og tænk - på min fede shelter app fandt jeg Langemark - ganske vist et par 100 m fra havet (koster meget transporttid) men jeg er i et rigtigt shelter bygget i træ og har udsigt til der hvor solen er gået ned. Her er meget fint. Og varmen fra dagen og Jacob og Lailah, som jeg også har snakket med, og så Ina og Jørgen, den sidder stadig i krop og hjerte. Har spist to Avernakkiske tomater og tar nu lidt nødder og rødvin og kigger på den lyse nattehimmel og Mille som er lige foran mig.
Godnat!

ps glemte at der på gårsdagens gåtur pludselig 24 cm fra mine fødder lige der på markstien fløj en lærke op. Niels gav sig til at lede og fandt en rede med fire unger !!!
Fra nuaf vil "jeg ved en lærkerede" føles helt anderledes....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar