fredag den 27. juni 2014

Himle - dag.4 Odden 35 km - 127 km

Rørvig camping er et godt sted at være. God ånd og gode mennesker. Kl 9 var jeg pakket og klar til en times massage hos Liselotte som har et lokale på stedet og kommer efter aftale. Det var godt!
Bagefter kom Flemming og hjalp mig ned til stranden med Mille og alle mine pakkenelliker. Han er en af den slags mennesker som man er heldig at møde og som gør verden til et bedre sted. Har bla været slagteriarbejder og lastbilchauffør men har mistet kørekortet. Hvis jeg havde råd ville jeg forære ham et. Tak Flemming at du og I lige var der.

Dagen var fuld af himle. Store fine lyse mørke voldsomme stille ..... Kimingen stod næsten todimensionelt og Truman show agtig. Måske er jeg bare ikke så vant til at se kiming uden land på dem anden side. Men vildt når der er frit op imod eller mere end 180 grader rundt.
Der var fralandsvind så ikke mange bølger, men Mille ville gerne ud ud ud! Ku mærke at hun tænkte at en dag tar vi til Hesselø :-)
Hun klarer det så fint. Er så fantastisk. Rullede så fint for en hjælpsom tysk lystfisker. Hun savner Gaia og lille My meget - men nyder også lidt at være blevet stor nok til at hvile på egen køl!

Gniben nærmede sig og jeg var spændt på spidsen - på revet - på den anden side hvor der var pålandsvind - på Molsliniens sagnomspundne mega kølvandsbølger. Men alt gik over al forventning. Min Jacob var god at sende færgetiderne og vi smuttede lige forbi mens den sidste færge var i havn en halv time. Tænk - så meget bekymring helt til spilde, som Catherina ville ha sagt!
 I vandet øst for lå en lille robåd (eller hedder det jolle - Sorry) hvor Niels-Peter sad i shorts og bar overkrop og ordnede fiskegarn. Jeg spurgte om tidevandet gik højt her og vi snakkede lidt. Han synes det var sejt at komme alene i kajak fra Øresund. De danske piger kan noget - sagde han. Hans datter var på vej til Kiel på cykel og han og konen var en smule nervøse. Bare en smule. Men nu ville han gå hjem og sige at jeg havde været forbi i kajak!

Nåede at få Mille og teltet op inden vinden tog til og nu øser det ned. Et par kvinder var lige forbi inden det gik løs og sagde at jeg bare måtte komme forbi hvis jeg fik brug for det. Tak! Super sødt af dem. Nu skal der puttes - håber jeg kan sove i larmen. Men ellers vil jeg tænke på Dancer in the Dark og høre den vildeste slagtøjskoncert! Og se de vildeste himle!

2 kommentarer:

  1. Sjovt med alle de tilfældigheder af synkronicitet du allerede har oplevet i mødet med mennesker på din vej - du spiller ping pong med nuet ! gør du :)
    kh

    SvarSlet
  2. Det er næsten som at være med, når du skriver så spændende. Tænker du nyder nuet Big time ;-)

    SvarSlet