torsdag den 26. juni 2014

Kryds, sandslotte og aftenøl - dag 3 Rørvig camping 29 km - 92 km

Smukkeste morgen i Tisvilde. Casper dukkede igen op - nu til morgendukkert, og fortalte om en tur med en kammerat da de var unge - med båd på biltaget til Middelhavet.
Pludselig dukkede min kajakfar Henriks forældre op - SÅ hyggeligt! De er lige kommet hjem efter langtur i Mobile Home til nordnorge og emmede af gode oplevelser.
Ellers var der bare den fineste tur i stille vand langs næsten øde strande.
Krydsede til nord for Rørvig og mærkede lige udkanten af regnskyer som heldigvis gik sydom og bare gav lidt vind. I Nyrup bugt var jeg nødt til at lægge ind og tage et billede af en ung gut - Thomas - som byggede sandslotte. På en måde som jeg aldrig har set før. Spir og tårne og .... Chr IV værdigt. Han har gjort det siden han var 5 og siger at det klarer tankerne. Det tror jeg på.
Er landet i Rørvig camping og får tanket strøm. Og så har jeg fået et bad! Sad og spiste udendørs med Anni og Flemming og deres ven Henrik og fik ikke en men to aftenøl. Det var super hyggeligt og fik pulsen langt ned - hvorfor gøre hurtigt hvad man gøre roligt. Flemming har lovet at hjælpe mig ned til vandet i morgen - når jeg lige har prøvet en tur hos den lokale massør :-)
Håber snart fuglen derude går i seng - for jeg vil ha godt af at sove om lidt.

2 kommentarer:

  1. Tak for dine hyggelige og poetiske historier! Dejligt at følge dig.

    SvarSlet
  2. Du må have en god tur og pas på vandhullerne (der eksistere jo luft huller så hvorfor ikke vandhuller) - jeg glæder mig til at følge dig

    SvarSlet