søndag den 29. juni 2014

Kryds - dag 6 Vrøj 30 km - 181 km

Vågnede meget tidligt til helt fladt vand - men tog en time mere så klokken blev over seks - og vandet var stadig fladt!
Det blev det ikke ved at være - efter at ha tanket lidt vand hos en tidlig morgenbader (og pakket Mille inkl mere gas som Jacob havde med fra Henriks lager - pyha det hele ku være der) lagde Mille og jeg ud - og efter 4,23 m var der vand i cockpittet. Belært af Vesterhavet er det bare ind igen og forfra. Dagen har stået på kryds - Ordrup Næs - Nekselø - en smut om noget uden navn og nu Vrøj hvor der er meget få mennesker og mange dyr. Sidder faktisk lige nu i mit livs første fugletårn (hvor jeg har fundet lidt internet). Tænker det vil glæde dig mor :-)

Derude på vandet når der er langt til land og bølger, der er det fantastisk at synge. Især når der kommer skyer og vandet blir mørkere. Tror jeg har sunget mig gennem dagen. Især mange salmer faktisk - der er så mange der handler om glæde, fred, trøst, natur, og så må man jo synge hvad man vil når man er alene :-) Dejlig er den himmel blå fx :-)

Tænker også derude på alle jer der er i mit hjerte. Tak Annemette at du sætter en blomst i sommerfuglevasen hver dag for mig. Og så har jeg i dag prøvet at følge Niels' råd om kun at tjekke vejr en dag frem. Det andet fjerner tankerne fra nuet - og jeg kan alligevel ikke gøre noget ved det og måske holder udsigten alligevel ikke. Så - nuet! Det er efter sigende kun der man kan være lykkelig!

Har også tænkt over hvor mange sorte huller der blir gjort op med i min kajak. Jeg har aldrig været vandskræk, men altid frygtet mørkt og dybt vand. Det var i rigtig mange år mit tilbagevendende mareridt. Men i dag gør det mig ikke bange og jeg ser ikke store monstre komme op fra dybet. Har også altid været en frossenpind, men selvom man næsten altid er våd og ofte kold lige når man går på land, så gør det ikke noget og jeg blir ikke syg. Tror heller ikke jeg for år tilbage turde ligge alene i telt i en måned. I dag føler jeg mig favnet. Det har været og er på så mange måder så helende - så tak! at det skulle krydse min vej og blive min hobby - noget jeg ikke har haft i 15 år.

Ved ikke om jeg blæser inde i morgen - men det vil tiden vise :-)
Pas godt på hinanden derude.
ps Så en sæl i dag nord for Nekselø. Det blir man altså lykkelig af!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar