lørdag den 28. juni 2014

Tid - dag 5 Høve Strand 24 km - 151 km

Bølgemeditation - ordet blev opfundet af Niels sidste år på vej hjem fra Nivå hvor han og Henrik lige havde bestået deres EPP3 og efter en lang eksamensdag hvor vi fulgtes hjem alle 3 var Øresund lige i det humør.
Det har eftermiddagen stået på. Bølger er blevet venner på rejse og Valdemar, min pagaj, sir goddag til dem med rortag og støttetag og sånt.
Der har været tid til tanker og spørgsmål og lytten - og det har været godt.

Dagen begyndte vådt og vindigt. Det havde regnet og blæst hele natten
- og jeg elsker mit telt som bare har bestået til topkarakter. Her 14 måneder efter jeg tog mit begynder kursus føler jeg mig i dag meget veloplært og udrustet. Tak - Henrik og Niels. I har en meget stor aktie i det - grej og gear til både kajak og tur, teknik, navigation, nørderi, passion, - nyder at være tilbage i Sejerøbugten hvor Henrik alias min kajakfar/papasan/kloge bjørn tog mig på oplæringstur i Kr Himmelfartsferien. Jeg er jer begge meget stor tak skyldig og I er med i ånden.
Hils Gaia derhjemme Henrik og hils lille My på jeres tur sammen Niels. (Skal lige huske at sige at man kan læse om Niels' tur på www.kajak.vaever.dk - det er god læsning :-)

Jeg besluttede at der var for meget vind i formiddag. Og gik for at finde et sted at købe kippers og måske lidt frisk frugt. Smuttede forbi de to kvinder som i går sagde at jeg bare kunne komme hvis jeg havde brug for noget. Spurgte om jeg ku låne toilettet og blev inviteret på te og frugt. Lotte er sygeplejerske og Bodil er tidligere lærer - men gik for år tilbage ned med flaget og gik sig rask - en time langs stranden hver dag. I dag er hun coach og har et kursus der hedder strandløberne. Tak Lotte og Bodil - for tid og te og tanker. Det var godt.

Spiste lidt frokost og skulle til at gøre klar da Søren, min nærmeste nabo kiggede forbi og sagde at jeg bare skulle sige til hvis jeg havde brug for noget. 1000 tak - lånte toilettet lige inden afgang - og fik en øl med til turen :-) og det viste sig at deres søn har sunget i Camerata. Verden er lille.

Nu går solen snart ned. Jacob kigger forbi - noget med en underskrift til noget bank-noget - og medbringer sandpløkker og solcreme, som jeg lod blive hjemme. Men kajakpakning er noget man lærer og nu er der plads. Vil få lidt mad og nyde freden.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar