tirsdag den 8. juli 2014

HAVkajak - dag 14 Avernakø 16 km - 398 km

Sjov nat! Jeg sov i Faaborg kajakklubs spritnye lokale med store glaspartier ud til det fede havneområde. Og der var bevægelsessensor i rummet så hvis jeg rørte for meget på mig tændte lyset - og eftersom der var ret varmt var jeg ikke overpåklædt så ... håber ikke folk der gik forbi blev alt for generet :-)
Næste morgen kom Dennis og Oliver som skulle ordne noget strøm og forskelligt. Dennis har selv sejlet en del og gav nogen rigtig gode fif om ø-havet.
Vinden var så jeg først tog af sted ved frokosttid, så der var tid til at handle og se lidt på byen. Fx er Faaborgs vartegn et fritstående (uden kirke) klokketårn med 38 klokker som spiller sange i løbet af dagen. Der er små gader med stokroser og butikker hvor man gir sig tid til at snakke med hinanden.

Kl 13 tog jeg af sted mod Bjørnø og Avernakø. Ved ikke hvorfor, men navnet Avernakø har altid føltes godt. Som et eventyr - en Astrid Lindgren historie eller noget om nogen elverfolk. Kryds på under 5 km føles næsten som hverdag efterhånden. Der var pænt med vind og bølger - men IKKE direkte forfra :-) Fra siden eller skråt bagfra kan også være udfordrende, men det er MEGET bedre end modvind. Og Mille beviser bare hvad hun er skabt til. Tænker af og til på Phumba fra løvernes konge som siger: jeg er ikke et svin - jeg er et VORTEsvin. Mille er ikke en kajak - hun er en HAVkajak :-)

Om Gud vil og vinden tillader det så ser jeg Niels i aften, og da jeg havde kortest lovede jeg at finde et sted. Fandt først et med sandstrand (yes - Mille elsker det) og en fin plads til telte, men klog af skade ville jeg lige tjekke. Jeg spurgte to unge mænd - Christian og Thor - om de vidste om det var privat. Tjaaaa det var det vist - men lige lidt tilbage var der noget grund som tilhørte den enes kærestes familie og der ku vi bare slå os ned. Øh - sagde jeg, men der er stenstrand.... Jamen så ville de bare være der og vente på at jeg fik roet Mille derhen og så ville de hjælpe mig op!
Du godeste! Flere engle! Her er rigtig fint og jeg tror det ligger godt hvis der kommer storm som lovet. Tak!!! Christian og Thor.

Har slået lejr og snart tror jeg der dukker en modvindstestet Niels op.
Blir fedt at udveksle røverhistorier og erfaringer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar